«Βόλτες» ρωσικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών - Αυξητική τάση από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία - Ο Θυμωμένος Έλληνας
Τα περιστατικά φαίνεται να καταγράφουν αυξητική τάση από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία
Ρωσικά αεροσκάφη επιτήρησης εισέρχονται στο νότιο άκρο του FIR Αθηνών (νότια της Κρήτης) χωρίς να καταθέσουν σχέδιο πτήσης, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής» που επικαλείται ανώτατη στρατιωτική πηγή.
Η συχνότητα με την οποία εκδηλώνονται οι παραβάσεις των ρωσικών στρατιωτικών αεροσκαφών ανέρχεται συνήθως σε δύο με τρία περιστατικά τον μήνα, ενώ υπήρξαν περίοδοι όπου ξεπερνούσαν τα δύο την εβδομάδα, με τα περιστατικά να αυξάνονται από την έναρξη του πολέμου στην Ουκρανία.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το «δρομολόγιο» που ακολουθούν τα ρωσικά Ilyushin και Antonov ξεκινάει από τη Συρία και καταλήγει στη Λιβύη και, τις περισσότερες φορές, τα ρωσικά αεροσκάφη πετούν σε ζευγάρια.
Την αναγνώριση τους μόλις εισέλθουν στο FIR Αθηνών αναλαμβάνουν τα F-16 της 133 Σμηναρχίας Μάχης με έδρα το Καστέλι της Κρήτης.
Η πορεία της αναχαίτησης είναι η εξής: Τα αεροσκάφη Readiness απογειώνονται και ακολουθούν το στίγμα των αεροσκαφών, τα οποία συνήθως προσεγγίζουν νοτίως της Κρήτης. Αφού τα πλευρίσουν και τα αναγνωρίσουν, οι χειριστές της Πολεμικής Αεροπορίας ενημερώνουν το Εθνικό Κέντρο Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ).
Τα ελληνικά μαχητικά μετά την αναγνώριση τα F-16 επιστρέφουν στη βάση τους, αν και σε ορισμένες περιπτώσεις χρειάστηκε να παραμείνουν σε κοντινή απόσταση (έως 5 ναυτικών μιλίων) μέχρι τα ρωσικά να εξέλθουν του FIR Αθηνών.
Η πληροφορία για την επικείμενη είσοδο των ρωσικών αεροσκαφών στο FIR Αθηνών έρχεται από τα αεροσκάφη του ΝΑΤΟ και μέσα επιτήρησης που δραστηριοποιούνται στην Ανατολική Μεσόγειο.
Τα ραντάρ τούς εντοπίζουν και ακολουθούν το στίγμα των Ilyushin ή των Antonov μόλις αυτά απογειωθούν από τη Συρία.
Στη συνέχεια, μέσω του νατοϊκού κέντρου αεροπορικών επιχειρήσεων (Combined Air Operations Centre) στο Τορεχόν της Ισπανίας, ενημερώνεται το ΕΚΑΕ, το οποίο με τη σειρά του δίνει εντολή SCRAMBLE στα μαχητικά της 133 ΣΜ που εκτελούν καθήκοντα Readiness και για τη Συμμαχία.
Υπήρξαν, όμως, και περιπτώσεις όπου τα ρωσικά αεροσκάφη εντοπίστηκαν από τα ελληνικά συστήματα επιτήρησης, όπου και πάλι ακολουθείται η διαδικασία της αναγνώρισης και εφόσον απαιτηθεί, αναχαίτισης.
Να σημειωθεί πως, σε αντίθετο κλίμα, τα περιστατικά παραβατικότητας της Τουρκίας έχουν σχεδόν μηδενιστεί. Ενδεικτικά, από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Ιούνιο, δεν σημειώθηκε καμία παραβίαση του Εθνικού Εναέριου Χώρου, παρά μόνο 48 παραβάσεις των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας (είσοδος στο FIR Αθηνών χωρίς σχέδιο πτήσης).
Το 2023 έκλεισε με 1.172 παραβιάσεις ΕΕΧ, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων έγινε τους πρώτους δύο μήνες του έτους, όταν το 2022 είχαμε 11.258 παραβιάσεις ΕΕΧ, 2.286 παραβάσεις ΚΕΚ, 234 υπερπτήσεις και 333 εμπλοκές.
.Πηγή
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Το blog δεν φέρνει καμιά ευθύνη για τις αναδημοσιεύσεις πού κάνει! Τα παράπονά σας στους συνδέσμους των πηγών!