«Ο κίνδυνος θανάτου από το AstraZeneca υψηλότερος από την COVID-19»

 



Η Νορβηγία δίνει το απόθεμα της σε εμβόλια της AstraZeneca σε άλλες σκανδιναβικές χώρες καθώς είναι ιδιαίτερη επιφυλακτική ως προς τη χρήση του.

Οι Νορβηγοί διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να πεθάνουν από τον εμβολιασμό με το εμβόλιο της AstraZeneca από ότι από την COVID-19, κατέληξε το Εθνικό Ινστιτούτο Δημόσιας Υγείας (FHI) σύμφωνα με ανάλυσή του.

Η αποχή από αυτό θα μπορούσε ενδεχομένως να αποτρέψει έως και 10 θανάτους που σχετίζονται με παρενέργειες του εμβολίου, σύμφωνα με την εφημερίδα Verdens Gang.

Μέχρι στιγμής, η Νορβηγία έχει καταγράψει πέντε περιπτώσεις σοβαρών περιστατικών λίγο μετά τον εμβολιασμό και τρεις θανάτους.

Το FHI έχει υπολογίσει το ποσοστό θνησιμότητας από το εμβόλιο AstraZeneca σε 2 με 3 άτομα ανά 100.000 εμβολιασμένους.

Παράλληλα, τονίζει ότι η συνέχιση του εμβολιασμού θα εκθέσει νεότερες γυναίκες σε «παράλογα υψηλό κίνδυνο» λαμβάνοντας υπόψη τα τρέχοντα επίπεδα μόλυνσης στη Νορβηγία.

Επιπλέον, το ινστιτούτο είναι αντίθετο με το να δοθεί το εμβόλιο σε εθελοντική βάση, κάτι που έχει προταθεί τόσο στη Νορβηγία όσο και σε άλλες χώρες της Σκανδιναβίας.

«Πιστεύουμε ότι μια τέτοια εναλλακτική μπορεί να φαίνεται ανήθικη και με υψηλό κίνδυνο ότι όσοι κάνουν μια τέτοια επιλογή δεν έχουν κατανοήσει πλήρως τον κίνδυνο στον οποίο εκτίθενται» δήλωσε το ινστιτούτο.

Το FHI εκτιμά ακόμη ότι η σύσταση για περαιτέρω χρήση του εμβολίου θα μπορούσε να οδηγήσει σε χαμηλότερη εμπιστοσύνη του πληθυσμού στα προγράμματα εμβολιασμού γενικά.

Μια πρόσφατη έρευνα του FHI σε συνεργασία με τις εταιρείες Mindshare και Norstat, έδειξε ότι το 76% των ερωτηθέντων ήταν δύσπιστο για τουλάχιστον ένα από τα εμβόλια, παρόλο που το 82% ήταν αρχικά θετικό στο να εμβολιαστεί.

Από τα εμβόλια, το AstraZeneca κέρδισε το υψηλότερο επίπεδο σκεπτικισμού στο 99%, σε σύγκριση με το Moderna (9%) και το Pfizer (8%). Ωστόσο, η κυβέρνηση πιστεύει ότι είναι πολύ νωρίς να κόψει εντελώς το εμβόλιο και αντ’ αυτού στήνει μια νέα ομάδα εμπειρογνωμόνων για να διερευνήσει περαιτέρω τόσο την περίπτωση της AstraZeneca όσο και της Johnson & Johnson, το εμβόλιο της οποίας προκάλεσε παρόμοιες ανησυχίες.

Εν αναμονή της τελικής απόφασης, ωστόσο, η Νορβηγία αποφάσισε να διανείμει το απόθεμά της AstraZeneca σε άλλες σκανδιναβικές χώρες που πραγματικά θέλουν να το χρησιμοποιήσουν.

Η Σουηδία θα δανειστεί 200.000 δόσεις, ενώ 16.000 θα πάνε στην Ισλανδία.

Η Σουηδική Υπηρεσία Δημόσιας Υγείας προέβη σε διαφορετική αξιολόγηση του εμβολίου AstraZeneca και κατέληξε στο συμπέρασμα ότι τα οφέλη του εμβολίου υπερτερούν των κινδύνων και των παρενεργειών.

Πηγή: sputnik.gr


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΟΜΗΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ,ΤΟ ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ, ΤΟ ΑΡΘΡΟ 322 ΤΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ......ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΩΡΑ|Ο θυμωμένος Έλληνας

Τζιχαντιστές αποκεφάλισαν σε γήπεδο 50 άνδρες και αγόρια και στην συνέχεια τους τεμάχισαν

Εκλογές ΗΠΑ: Επικυρώθηκε η νίκη Μπάιντεν στην Τζόρτζια.| Ο θυμωμένος Έλληνας

Στα 12 ναυτικά μίλια από τη Ρόδο το Oruc Reis θυμίζοντας μας τις “πρώην κόκκινες γραμμές"...

Έξι μήνες μπάχαλου - Πανικόβλητη η κυβέρνηση επανιδρύει το υπουργείο για τη μεταναστευτική πολιτική

Τι είναι η μέθοδος mRNA που μας έδωσε το εμβόλιο Pfizer/BioNTech: Αλλάζει το ανθρώπινο DNA;|Ο θυμωμένος Έλληνας

Οι τούρκοι πειρατές του Αιγαίου

Καρυάτιδες:Η λέξη “Καρυάτις” στα αρχαία Ελληνικά, σημαίνει “κόρη από τις Καρυές”, μια αρχαία πόλη στις πλαγιές του Πάρνωνα, κοντά στη Σπάρτη.Η ιστορία τους!

Τουρκικής ιδιοκτησίας η BioNTech που ανακάλυψε με την Pfizer το πρώτο δυτικό εμβόλιο κατά του κορωνοϊού| Ο θυμωμένος Έλληνας

19το.. Συνέδριο ΚΚΕ: «Αν Γίνει Πόλεμος Με Τουρκία, Εμείς Θα Χτυπήσουμε Την Ελληνική Αστική Τάξη»