22/9/1944. Ο Άρης Βελουχιώτης καταλαμβάνει τους Γαργαλιάνους. «ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΙΣ ΣΦΑΙΡΕΣ, ΜΑΧΑΙΡΙ»!


22/9/1944. Άρης Βελουχιώτης στους Γαργαλιάνους. «ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΙΣ ΣΦΑΙΡΕΣ, ΜΑΧΑΙΡΙ»!
21-22 Σεπτεμβρίου έγινε η η μάχη των Γαργαλιάνων. Στις 22 μπήκαν οι αντάρτες του ΕΛΑΣ στην πόλη και 22-23 Σεπτεμβρίου ακολούθησε σφαγή αιχμαλώτων και αμάχων, γενικό πλιάτσικο στην πόλη και εμπρησμοί οικιών!
Εδώ δεν υπάρχει καμία διαφωνία ως προς την παρουσία και την ανάμειξη του Άρη Βελουχιώτη στα εγκλήματα.
1. Διηύθυνε προσωπικά τη μάχη της 9ης ταξιαρχίας του ΕΛΑΣ εναντίον του Τάγματος του ταγ/ρχη Παναγιώτη Στούπα,
2. Μπαίνοντας στην πόλη, φώναξε σε αντάρτες του που ετοιμάζονταν να εκτελέσουν μιά ομάδα αιχμαλώτων, το «σύντροφοι, οικονομία στις σφαίρες, μαχαίρι»!
3. Κοιμήθηκε 2 βράδυα στην πόλη, στο σπίτι του Ελληνοαμερικανού Jimmy Pappas, του οποίου την σύζυγο είχε δολοφονήσει η ΟΠΛΑ Γαργαλιάνων, αφήνοντας και τα τρία κορίτσια του ορφανά. (Στο ίδιο σπίτι είχαν μείνει, και είχαν κοιμηθεί στο ίδιο κρεβάτι ο Μεταξάς και ο υποργός Κοτζιάς, ενώ αργότερα κοιμήθηκαν ο βασιλιάς Παύλος με τη βασίλισσα Φρειδερίκη). 
4. Στο Γυμνάσιο της πόλεως έδερνε ο ίδιος αιχμαλώτους ταγματασφαλίτες και «διπλοκαλαμάδες»,
5. Έσφαξε με τα χέρια του έναν νεαρό ταγματασφαλίτη στην εσωτερική σκάλα του σπιτιού που έμενε, και κλώτσησε το χωρισμένο κεφάλι του στο δρόμο!!
6. Με τη μπότα του άφησε τη σφραγίδα του θυμού του πάνω σε ωραία έπιπλα της οικίας που έμεινε στους Γαργαλιάνους, ενώ άλλα τα κατέστρεψε τελείως (γιατί δεν μπορούσε να ανοίξει μιά τζάρα σπιτικού γλυκού που ζήτησε να φάει, «ρετζέλι» που γίνεται από «πετιμέζι»).  
Για να αποφευχθεί η κατάσταση που δημιουργήθηκε στον Μελιγαλά, ο Βελουχιώτης με τον Μπλάνα και τον Μπελογιάννη είχαν δώσει στην Τοπική Επιτροπή του ΕΑΜ και την ΟΠΛΑ περιθώριο 6 ώρες να εκτελέσουν όσους «αντιδραστικούς» είχαν αποφασίσει και να κάψουν όσα σπίτια ήθελαν. Για τους ταγματασφαλίτες και τους αντάρτες του ΕΛΑΣ δεν ίσχυε η προθεσμία των 6 ωρών.
Πόσα ήταν τα θύματα  στους Γαργαλιάνους. Στη μάχη σκοτώθηκαν 14 ταγματασφαλίτες και 139 εσφάγησαν μετά τη μάχη, όταν ήταν άοπλοι αιχμάλωτοι. Εκτός αυτών, εγώ μπόρεσα και βεβαίωσα 66 αμάχους Γαργαλιανιώτες οι οποίοι εσφάγησαν τις 2 ημέρες μετά τη μάχη. Σύνολο 219.
Αυτοί δεν ήταν οι μόνοι νεκροί. Όπως και στον Μελιγαλά, στους Γαργαλιάνους είχαν καταφύγει και εκατοντάδες άμαχοι από τις γύρω πόλεις και χωριά. Πόσοι εσφάγησαν από αυτούς, δεν είναι ακριβώς γνωστό. Ίσως 100, ίσως και περισσότεροι. Τα κοντινά χωριά Λεύκη, Φλόκα και Μουζάκι είχαν αρκετούς νεκρούς, αλλά και πολλά άλλα. Τα πρώτα χρόνια, μετά τη σφαγή οι εντόπιοι ομιλούσαν για 400-600 σύνολο νεκρών.
Ioannis Bougas

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ΟΜΗΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ,ΤΟ ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ, ΤΟ ΑΡΘΡΟ 322 ΤΟΥ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ......ΚΑΙ Η ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΩΡΑ|Ο θυμωμένος Έλληνας

Τζιχαντιστές αποκεφάλισαν σε γήπεδο 50 άνδρες και αγόρια και στην συνέχεια τους τεμάχισαν

Εκλογές ΗΠΑ: Επικυρώθηκε η νίκη Μπάιντεν στην Τζόρτζια.| Ο θυμωμένος Έλληνας

Στα 12 ναυτικά μίλια από τη Ρόδο το Oruc Reis θυμίζοντας μας τις “πρώην κόκκινες γραμμές"...

Έξι μήνες μπάχαλου - Πανικόβλητη η κυβέρνηση επανιδρύει το υπουργείο για τη μεταναστευτική πολιτική

Τι είναι η μέθοδος mRNA που μας έδωσε το εμβόλιο Pfizer/BioNTech: Αλλάζει το ανθρώπινο DNA;|Ο θυμωμένος Έλληνας

Οι τούρκοι πειρατές του Αιγαίου

Καρυάτιδες:Η λέξη “Καρυάτις” στα αρχαία Ελληνικά, σημαίνει “κόρη από τις Καρυές”, μια αρχαία πόλη στις πλαγιές του Πάρνωνα, κοντά στη Σπάρτη.Η ιστορία τους!

Τουρκικής ιδιοκτησίας η BioNTech που ανακάλυψε με την Pfizer το πρώτο δυτικό εμβόλιο κατά του κορωνοϊού| Ο θυμωμένος Έλληνας

19το.. Συνέδριο ΚΚΕ: «Αν Γίνει Πόλεμος Με Τουρκία, Εμείς Θα Χτυπήσουμε Την Ελληνική Αστική Τάξη»