Έκτακτο!Καρατομήθηκε ο Διοικητής του Β' Τμήματος Αυτοκινητοδρόμων Αττικής μετά το χάος στην Αθηνών-Λαμίας - Αναζητούνται οι ευθύνες της «Νέας Οδού»!
Έκτακτο!Καρατομήθηκε ο Διοικητής του Β' Τμήματος Αυτοκινητοδρόμων Αττικής μετά το χάος στην Αθηνών-Λαμίας - Αναζητούνται οι ευθύνες της «Νέας Οδού»!
Με εντολή του πρωθυπουργού
Kατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, οι Υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής και Προστασίας του Πολίτη Μ. Χρυσοχοΐδης, κίνησαν τις διαδικασίες διερεύνησης των αιτιών της ταλαιπωρίας των πολιτών μετά το χθεσινό κλείσιμο της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας λόγω των έντονων φαινόμενων της κακοκαιρίας «Ζηνοβίας».
Οι υπεύθυνοι της Νέας Οδού κλήθηκαν στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με το ερώτημα της παράβασης των συμβατικών τους υποχρεώσεων, στις οποίες προβλέπεται ρητά ότι ανάμεσα στις υποχρεώσεις της εταιρείας είναι να λαμβάνονται όλα τα μέτρα για την «ακώλυτη λειτουργία του έργου». Το Υπουργείο θα κινήσει όλες τις διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος.
Επίσης, με απόφαση της ηγεσίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, αντικαθίσταται ο Διοικητής του Β' Τμήματος Αυτοκινητοδρόμων Αττικής για λάθη και παραλείψεις της Τροχαίας.
«Ο καθένας οφείλει να ανταποκρίνεται στα καθήκοντα που έχει αναλάβει. Η διάχυση ευθυνών, καταλήγει τελικά στο να μην λογοδοτεί κανένας. Κι αυτό η κυβέρνηση δεν θα το ανεχθεί. Όλοι κρινόμαστε. Υποχρέωση του κράτους είναι να διασφαλίζει την ομαλή κυκλοφορία, όρος της οποίας είναι και η υποχρέωση των οδηγών να τηρούν απαρέγκλιτα τις οδηγίες που λαμβάνουν», τονίζουν κυβερνητικές πηγές.
Υπενθυμίζεται ότι χθες για σχεδόν πέντε ώρες, ο κεντρικός οδικός άξονας της χώρας παρέλυσε καθώς ήταν αδύνατη η διέλευση των οχημάτων, αν και η Τροχαία από νωρίς είχε ανακοινώσει την απαγόρευση κίνησης μεγάλων φορτηγών και των λεωφορείων. Ωστόσο, πολλοί οδηγοί φορτηγών αγνόησαν τις εντολές της Τροχαίας και την έντονη χιονόπτωση και βγήκαν στην Εθνική, με αποτέλεσμα σε αρκετά σημεία να δημιουργηθούν προβλήματα και να είναι δύσκολη ακόμα και η διέλευση των εκχιονιστικών μηχανημάτων.
Συνέπεια των παραπάνω ήταν νταλίκες να χάσουν τον έλεγχο, να διπλώσουν και να κλείσουν τον δρόμο, ενώ από θαύμα δεν σημειώθηκε σοβαρό τροχαίο.
«Μπαλάκι» οι ευθύνες για το κλείσιμο της Εθνικής
Εν τω μεταξύ, από χθες οι ευθύνες έχουν γίνει «μπαλάκι» μεταξύ των αρμοδίων.
Από την πλευρά της, η Τροχαία θεωρεί υπεύθυνη τη Νέα Οδό, αλλά και την Περιφέρεια Αττικής, διότι δεν καθαρίστηκε επαρκώς το οδόστρωμα και δεν ελήφθησαν εγκαίρως μέτρα. Συνεπώς, όπως υποστηρίζει, δεν μπορούσε να επιτρέψει τη διέλευση των οχημάτων στο σημείο που έχει κλείσει ο δρόμος από το χιόνι.
Η Περιφέρεια Αττικής από την πλευρά της υποστηρίζει πως είχε έτοιμες και αλατιέρες και γκρέιντερ, αλλά δεν είχε ενημερωθεί έγκαιρα από τη Νέα Οδό.
Η Νέα Οδός ρίχνει την ευθύνη στους μετεωρολόγους, ότι δεν είχαν ενημερώσει για την τόσο μεγάλη ένταση των καιρικών φαινομένων, αλλά και στους οδηγούς, τους οποίους κατηγορεί ότι δεν είχαν αλυσίδες, αλλά και ότι χρησιμοποιούσαν τη ΛΕΑ. Ετσι δεν μπορούσαν να περάσουν τα εκχιονιστικά οχήματα και τα φορτηγά με το αλάτι.
Πώς εξηγεί η Νέα Οδός το χάος στην Εθνική τη Δευτέρα
Τη λύπη της για τη χθεσινή κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Εθνική Οδό και τη δική της εκδοχή για το λόγο που αυτή προκλήθηκε δίνει η Νέα Οδός σε ανακοίνωσή της, πετώντας το «μπαλάκι» των ευθυνών στην Τροχαία.
Σε αυτή αναφέρεται:
«Αρχικά θα θέλαμε να εκφράσουμε τη λύπη μας για την ταλαιπωρία που υπέστησαν οι οδηγοί και να επισημάνουμε ότι πάντα εργαζόμαστε με όλες τις δυνάμεις μας για να διασφαλίσουμε την ομαλή και ασφαλή μετακίνηση των πολιτών.
Σύμφωνα με Έκτακτο Δελτίο Επιδείνωσης Καιρού της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας, με ισχύ από το βράδυ του Σαββάτου 28/12 μέχρι τη Δευτέρα 30/12, προβλέπονταν επιδείνωση του καιρού με αισθητή πτώση της θερμοκρασίας και χιονοπτώσεις ακόμη και σε περιοχές με χαμηλότερο υψόμετρο.
Η Νέα Οδός, έλαβε άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διαχείριση των φαινομένων και ενεργοποίησε το σχετικό Σχέδιο Αποχιονισμού. Ειδικά στο τμήμα του Α.Θ.Ε. από Μεταμόρφωση έως και Σκάρφεια ενεργούσαν 80 εκχιονιστικά, υπήρχαν διαθέσιμοι 4 τόνοι αλατιού και περισσότερα από 100 άτομα ήταν σε υπηρεσία. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικότερα στην επίμαχη περιοχή Καπανδριτίου – Μαλακάσας επιχειρούσαν διαρκώς 20 εκχιονιστικά. Παράλληλα, ενημερώθηκαν οι αρμόδιες αρχές για τη Σύγκληση Συντονιστικών Οργάνων στο Κέντρα Διαχείρισης Κυκλοφορίας και υλοποιήθηκαν ενέργειες ενημέρωσης των οδηγών. (σχετικό Δελτίο Τύπου απεστάλη στα ΜΜΕ και αναρτήθηκε στην εταιρική ιστοσελίδα την Παρασκευή 27/12, Σάββατο 28/12 ξεκίνησε διανομή Φυλλαδίων με συμβουλές Οδικής Ασφάλειας σε περιπτώσεις Έκτακτων καιρικών Φαινομένων από όλους τους σταθμούς διοδίων ενώ παρέχονταν διαρκής ενημέρωση από την αρμόδια Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελάτων για τις συνθήκες στον αυτοκινητόδρομο σε κάθε οδηγό)
Τη Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου στις 9:00, η Τροχαία λόγω έντονης χιονόπτωσης σε Θήβα, Υλίκη και Μαρτίνο ανακοίνωσε απαγόρευση κυκλοφορίας σε βαρέα οχήματα και λεωφορεία και υποχρεωτική χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων στα ΙΧ. Αξίζει σε αυτό να σημείο να αναφερθεί ότι σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη συμπεριλαμβανομένων και των γειτονικών Βαλκανικών χωρών, στην Ελλάδα δεν είναι υποχρεωτική από το Νόμο η χρήση χειμερινών ελαστικών κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου. Ως εκ τούτου, τίθεται υποχρεωτική όπως επέβαλε και η Τροχαία, η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων κατά τη διάρκεια έντονων καιρικών φαινομένων με χιονοπτώσεις.
Παρά την ανακοίνωση της απαγόρευσης όμως, βαρέα οχήματα και λεωφορεία που βρίσκονταν σε κίνηση εντός του δικτύου, είτε συνέχισαν την πορεία τους κανονικά, είτε ακινητοποιήθηκαν παρουσία τροχαίας, κυρίως στη ΛΕΑ των μετωπικών σταθμών διοδίων. Επιπλέον, πολλά ΙΧ, ειδικά κατά μήκος του τμήματος Καπανδρίτι Μαλακάσα, ακινητοποιήθηκαν σε όλες τις λωρίδες κυκλοφορίας, είτε διότι δεν έφεραν καν αντιολισθητικές αλυσίδες, είτε διότι προσπαθούσαν εκ των υστέρων να προχωρήσουν στην τοποθέτηση τους εκείνη τη στιγμή, καθώς τα καιρικά φαινόμενα ειδικά στην περιοχή της Μαλακάσας συνέχισαν να είναι εντονότατα. Λόγω δε εορταστικής περιόδου η ροή της κυκλοφορίας αυξάνονταν σημαντικά.
Στη συνέχεια, με αποφάσεις των κατά τόπους τμημάτων Τροχαίας, πραγματοποιούνταν τεχνητές ανασχέσεις (διακοπή κυκλοφορίας), μικρής διάρκειας σε σταθμούς διοδίων και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας με στόχο την εξυπηρέτηση και προστασία των ακινητοποιημένων ΙΧ που έπρεπε να απεγκλωβιστούν κυρίως για την προστασία των ίδιων οδηγών, καθώς και για τη διευκόλυνση του έργου των εκχιονιστικών που λόγω των διάσπαρτων ακινητοποιήσεων δυσκολεύονταν να προχωρήσουν στις εργασίες τους.
Στις 17:00, η Τροχαία προχώρησε σε πλήρη διακοπή κυκλοφορίας των οχημάτων στο ρεύμα προς Λαμία στο σταθμό διοδίων Αφιδνών και στο ρεύμα προς Αθήνα στους σταθμούς διοδίων Θήβας και Τραγάνας, ενώ 20 λεπτά αργότερα προχώρησε σε πλήρη διακοπή κυκλοφορίας και στα δυο ρεύματα κυκλοφορίας για τα ΙΧ. Τα καιρικά φαινόμενα ειδικά στην περιοχή της Μαλακάσας παρέμεναν εντονότατα και οι ακινητοποιήσεις σχεδόν απαγόρευαν το αποχιονιστικό έργο. Με ακινητοποιημένα οχήματα σε όλες τις λωρίδες και ειδικά στη ΛΕΑ τα εκχιονιστικά αδυνατούσαν να προσεγγίσουν τα σημεία.
Οι εκτροπές που αποφασίστηκαν μετά την απαγόρευση κυκλοφορίας ήταν οι εξής:
Στο ύψος του Σταθμού Διοδίων Αφιδνών, στο ρεύμα προς Λαμία: Στους οδηγούς υποδεικνύονταν αναστροφή στο ρεύμα προς Αθήνα.
Στο ύψος του Σταθμού Διοδίων Θήβας, ρεύμα προς Αθήνα: Στους οδηγούς υποδεικνύονταν αναστροφή στο ρεύμα προς Λαμία.
Στον Ανισόπεδο Κόμβο «Βαθύ» ρεύμα προς Αθήνα: Στους οδηγούς υποδεικνύονταν αναστροφή στο ρεύμα προς Χαλκίδα.
Ωστόσο, σημαντικός αριθμός οδηγών αρνούνταν να προχωρήσει σε αναστροφή και ανέμενε εντολή τροχαίας για λήξη των εκτροπών. Σταδιακά σχηματίστηκαν ουρές στους σταθμούς διοδίων.
Παράλληλα, στο τμήμα Καπανδρίτι- Μαλακάσα και παρά την απαγόρευση κυκλοφορίας ο αριθμός ΙΧ συνέχισε να αυξάνεται σημαντικά, ειδικά στο ρεύμα προς Αθήνα και τα ακινητοποιημένα οχήματα πλήθαιναν. Η ουρά που σχηματίστηκε άγγιξε τα 10 χιλιόμετρα ενώ τα καιρικά φαινόμενα παρέμεναν σε υψηλή ένταση.
Τα περίπολα οδικής ασφάλειας & τα οχήματα των οδικών βοηθειών της εταιρίας σε πλήρη συνεργασία με την Τροχαία και την Πυροσβεστική , εργάζονταν με στόχο τον απεγκλωβισμό αυτών των ακινητοποιημένων οχημάτων και τη δημιουργία διαδρόμων περάσματος των εκχιονιστικών.
Στις 19:56 στο ρεύμα προς Λαμία η κυκλοφορία των ακινητοποιημένων οχημάτων στο τμήμα Καπανδρίτι - Μαλακάσα ξεκίνησε να ομαλοποιείται. Στο ρεύμα προς Αθήνα επίσης, τα ακινητοποιημένα οχήματα ξεκίνησαν να κινούνται όμως στο 39.8 χλμ. και παρά την απαγόρευση που ήταν σε ισχύ από τις 9:00 το πρωί, βρίσκονταν εγκλωβισμένα 4 επικαθήμενα φορτηγά σε ΛΕΑ και δεξιά λωρίδα. Η κυκλοφορία ήταν δυνατή μόνο από την αριστερή λωρίδα και καθυστερούσε επιπλέον η αποσυμφόρηση.
Στις 20:00 στο ρεύμα προς Λαμία και στις 20:53 στο ρεύμα προς Αθήνα, η Τροχαία προχώρησε σε άρση των εκτροπών και επέτρεψε ξανά την πλήρη κυκλοφορία στα ΙΧ και στα βαρέα οχήματα & λεωφορεία. Η κίνηση των οχημάτων που ανέμεναν στους σταθμούς διοδίων ξεκίνησε με πολύ χαμηλές ταχύτητες. Στις 21:40 η κυκλοφορία είχε αποκατασταθεί πλήρως.
Σε όλους τους σταθμούς διοδίων δεν εισπράττονταν διόδια κατά διαστήματα έως τις 17:00 και ανάλογα με τις διακοπές κυκλοφορίας που υποδείκνυε η τροχαία, ενώ από τις 17:00 και μετά θέσαμε σε ισχύ πλήρη αναστολή είσπραξης.
Κλείνοντας, θα θέλαμε να τονίσουμε και πάλι την λύπη μας για την ταλαιπωρία των οδηγών και να συμπληρώσουμε ότι σε περιπτώσεις έκτακτων καιρικών φαινομένων με έντονες χιονοπτώσεις, η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων, η αποφυγή στάθμευσης στη ΛΕΑ, ο περιορισμός των μετακινήσεων στις απολύτως απαραίτητες και η πλήρης συμμόρφωση με τις υποδείξεις της Τροχαίας συμβάλλουν τα μέγιστα στην οδική ασφάλεια και στην εξέλιξη του αποχιονιστικού έργου».
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Το blog δεν φέρνει καμιά ευθύνη για τις αναδημοσιεύσεις πού κάνει! Τα παράπονά σας στους συνδέσμους των πηγών!